DE ZEVEN BEAUTYTRENDS DIE 2020 ZULLEN DOMINEREN VOLGENS FOREO

Het einde van het jaar is alweer in zicht. Het Zweedse Skin Tech merk FOREO heeft vandaag haar jaarlijkse trendrapport afkomstig van het FOREO Instituut in Stockholm gepubliceerd. Het merk publiceert dat 2020 het meest indrukwekkende jaar zal worden dat de beauty-industrie ooit heeft gekend. Dit komt ondermeer door de snelle ontwikkeling van de technologie, hyper-gepersonaliseerde producten en de onverwacht grote aandacht voor gezondheid en fitness. Van huidverzorging ASMR, cannabis-infused beauty en op Scandinavische verzorgingsroutines geïnspireerde trends tot een nieuw tijdperk van Thermo-boost reiniging en Skin fitness – hier is alles dat je moet weten over de trends voor 2020.


Beautytrends

1. Minimalistische huidverzorging met N-Beauty

C-Beauty, K-Beauty en J-Beauty is er een nieuwe trend opgestaan en het komt van niemand anders dan FOREO’S thuisland, Scandinavië. Bij N-Beauty ligt de focus op het vereenvoudigen van je huidverzorging om zo de gezonde gloed te bereiken waar de inwoners van de gelukkigste landen wereldberoemd om zijn. De stijgende populariteit van minimalistische huidverzorging wordt deels veroorzaakt door de toenemende afkeer van de 10-steps routines en het dermatologisch advies om het aantal producten dat elke dag wordt gebruikt te verminderen. Naast het verminderen van het aantal stappen, bestaan de basisprincipes van N-Beauty uit het goed voorbereiden van de huid voor verhoogde product opname, gevolgd door het aanbrengen van een aantal producten die écht voor de huid werken, met de focus op natuurlijke, voedende ingrediënten.

2. Thermo-gezichtsreiniging

Toen FOREO de LUNA Facial Cleansing in 2013 lanceerde veranderde het de manier van huidreiniging volledig. In 2020 lijkt het erop dat er opnieuw een grote verandering komt dankzij een nieuwe technologie die de markt lijkt te gaan veroveren. Thermo- facial reinigingsapparaten zullen een grote hit worden, het creëren van optimale reinigingsomstandigheden die moeilijk na te bootsen zijn. De hitte smelt onzuiverheden weg diep tot in de poriën, terwijl het talg wordt losgemaakt en vuil, olie en verontreinigende stoffen worden verwijderd. Er is nog nooit een effectievere manier geweest om een heldere en stralende huid te krijgen, thermo-gezichtsreiniging is een belangrijke trend en de perfecteaanvulling op de nieuwe N-Beauty routine.

 


3. CBD Beauty

Eerst was cannabis een illegale drugs, nu is CBD (cannabidiol) – een extract van de hennepplant – geprezen als het antwoord op een goede gezondheid. CBD kreeg al snel veel aandacht in de beautyscene. ‘’Dit blijkt uit het feit dat CBD, in tegenstelling tot andere ingrediënten, verzorging voor zowel innerlijke als uiterlijke schoonheid biedt, ‘’ zegt Lisa Payne, Senior Beauty Editor bij de global trendwatchers Stylus. ‘’Dit super ingrediënt kan worden gebruikt voor zowel pijnverlichting als stimulatie, om te kalmeren, te prikkelen, te hydrateren en te voeden. Er zijn echt geen andere ingrediënten zowel innerlijk als uiterlijk een belangrijk uitwerking hebben,’’ vervolgt ze. In 2020 zal dit ingrediënt de wereld veroveren, waarbij de omvang van de markt voor CBD- beauty producten, naar verwachting in 2029 tot 25 miljard zal groeien*.

 

Luna, Fofo, foreo, bobbery, Amsterdam, beauty, skin, routine, analyse, gadget, mooie, huid, beautysome, app

4. App-gecontroleerde, gepersonaliseerde Skin-tech 

Het grootste orgaan van het menselijk lichaam, de huid, is verre van onpersoonlijk dankzij de nieuwste ontwikkelingen in skin-tech. Het was nog nooit zo eenvoudig om thuis een luxe spa behandeling te ervaren met het door een app-gestuurde reinigingsapparaat zoals b.v. de UFO smart masking device en de LUNA mini 3. Het gebruik van dit soort apparaten markeren een nieuw tijdperk in de huidverzorging. Deze trend stelt gebruikers in staat om huidverzorgingsroutines via hun smartphones aan te passen aan hun eigen behoeften en levensstijl.

Luna, Fofo, foreo, bobbery, Amsterdam, beauty, skin, routine, analyse, gadget, mooie, huid, beautysome, app

5. Vervuiling-bestrijding met Squalaan
Squalaan is het ingrediënt dat je moet kennen in 2020. Simpel gezegd, squalaan is gehydrogeneerd squaleen, talg dat natuurlijk wordt geproduceerd door de huid. Het is al te vinden in meerdere producten zoals het innovatieve Serum Serum Serum en heeft het vermogen om krachtig vocht te leveren en de huid te beschermen tegen vrije radicalen. Squalaan is van origine afkomstig van haaienlever-olie en is tegenwoordig afkomstig van duurzame plantaardige bronnen zoals olijven of rijstzetmeel, deze duurzame ingrediënten worden gebruikt voor in cosmetica.6. Huidverzorging ASMR
2020 is officieel het jaar om je huidverzorgingsroutine te verbeteren door ASMR te introduceren voor de ultieme mentale massage. ASMR (autonome sensorische Meridiaan reactie) is volgens psychologen een middel dat een kalmerende werking op de hersenen, de wervelkolom en de hoofdhuid heeft. Mensen ervaren een tintelende sensatie wanneer ze worden blootgesteld aan bepaalde geluiden. Naarmate het bewustzijn van ASMR-mainstream wordt, zien wij initiatieven ermee, zoals Moxy Hotels’ ASMR-laced bedtime stories om gasten te helpen heerlijk te slapen en Billie Eilish die is uitgegroeid tot een echt ASMR-icoon. YouTuber’s zoals ASMR-ster Karuna Satori hebben ontdekt dat ASMR een geweldige effect heeft, net als bij de FOREO T-Sonic pulsations.

7. Skin fitness

Beroemdheden zoals Kim Kardashian en J-LO zweren bij microcurrent gezichtsbehandelingen die je huid helpen om fit te worden. De microcurrents zijn stroomstootjes die als een training voor je gezicht werken. Het stimuleert en verstevigt de spieren voor een jeugdiger uiterlijk, net als het effect dat sporten heeft op de rest van je lichaam. Met de verdere technologische vooruitgang in 2020, krijgen wij thuis de microcurrent apparaten die via de app-gecontroleerde en aanpasbare behandelingen kunnen geven.

 


Dalia Fernandez, Product Development Manager bij het FOREO-instituut denkt dat 2020 een nieuw tijdperk in de beauty gaat worden met één van de grootste verschuivingen die we de afgelopen jaren hebben gezien: ‘’Dankzij de steeds snellere technologische ontwikkelingen is het vanzelfsprekend dat de beauty-industrie zal blijven veranderen, vooral naarmate consumenten meer kennis krijgen over het verzorgen van hun huid en de meest effectieve en handige oplossingen willen. Dit is recent voor ons duidelijk geworden toen FOREO in 2019 werd uitgeroepen tot één van de tien meest gezochte beauty merken**. Voor een skintech-merk dat naast samen met de grote cosmeticabedrijven wordt vermeld, is het een duidelijk signaal dat de tijden veranderen. Skin-tech is officieel een trend en mensen zoeken evenveel naar skin-tech-oplossingen als naar hun dagelijkse schoonheid en cosmetica must-haves.’’

‘’De trends die in 2020 veel besproken worden en veel in onze social media feed zullen verschijnen, zijn een mix van technologische innovaties, verrassende nieuwe ingrediënten en een interessante benaderingen van gezondheid en fitness. Er zijn geen traditionele beauty normen meer, met als gevolg dat de industrie wordt geleid door de wensen en behoeften van consumenten. Misschien wordt het, meer dan ooit, een zeer interessante tijd voor zowel merken als consumenten,’’ concludeert ze.

  • Volgens wereldwijde trends adviserende Stylus
    ** Volgens de Cosmetify Index – een onafhankelijke audit uitgevoerd door Cosmetify, het Online Beauty Discovery Platform.

Like
1
Bedankt xxx

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *