Fit voorop Gemert-trainen-spierballen-vrouw

Fit Voorop | Mijn eerste week | #30dagenchallenge

Okay zoals de meesten wel vernomen hebben… sorry voor al die foodfoto’s op mijn Instagram, ben ik begonnen aan een 30 dagen programma.
Nu ik dit schrijf zit ik in week 3.
En ik dacht laat ik alvast mijn eerste week op papier (digitaal schrijfblok) zetten.
Want waar ben ik nou precies aan begonnen?
Wat doe ik nou toch in die sportschool?

Ik leg het je vandaag uit.

Het begon met een flyer/poster van Fit Voorop in mijn sportschool. Ik las daar 5 kilo eraf voor de zomer. Nou kom maar op was mijn eerste gedachte.
Ik ben dan wel al 12 kilo minder (van 80 naar 68) maar bleef wat hangen in de laatste kilo’s want er moet nog minimaal 1,4 kilo vanaf.
Als ik dat zou halen, weeg ik weer 66,6 kilo, het gewicht dat ik had voordat ik stopte met roken.

Enfin… de poster. En dus nam ik contact op met Thierry van Melis, de jongeman achter Fit voorop te Gemert.

foto_thiery-400x600
Fit_voorop_logo_scherm1

In ons gesprek gaf Thierry al aan dat mijn leeftijd (bijna 48) toch wel over de gestelde grens was en dat het een uitzondering zou zijn op de regel als ik mee kon doen aan het programma. Hij ging in overleg met zijn partner Dick van Sportcentrum Coach.

Een week later zat ik bij Dick aan tafel en had een soort van intake gesprek. Omdat ze zagen dat ik fanatiek ben in de sportschool en elke dag stipt op tijd mijn trainingen doe, mocht ik meedoen! YEAH!

De zaterdag daarop kreeg ik met de andere deelnemers een korte uitleg over het programma en tips om het programma succesvol te laten zijn.
Nou ik had er zin in… zou die zin mij nog vergaan?

Na wat mails, de betaling (de prijs is voor mijn portemonnee best pittig, dus heb ik even wat gas terug genomen om blog artikelen te kopen) en niet geheel onbelangrijk mijn vetmeting en vooraf foto’s ging ik aan de slag. Aan de slag, want je moet er nog het nodige zelf aan doen.
Het is geen plug and play hier in deze training. Wat ik merk dat mensen in mijn omgeving nogal verwarrend op reageren!
Krijg je geen menu’s mee? Zetten ze niks voor je op papier?
Ik dacht eerst ook hetzelfde… en ook ik beken dat ik voor dat geld toch wel wat meer verwacht had.
Toch leer je meer van het zelf uitzoeken en samenstellen.
De eerste week was ik ook bang dat ik de verkeerde dingen at, maar gelukkig mogen we onze weekmenu’s laten controleren door de coaches en dan krijg je toch een beter gevoel over ‘wat eet ik deze week’.

En wat at ik dan?

Mijn ochtend begint met een eiwitrijke maaltijd. Dit kan zijn een gekookt ei met een verse salade met komkommer, tomaatjes en wat pitten.Tussendoor eet ik een koolhydraten rijkere snack. Dit mag een peperkoekje zijn (pijnenburg, zonder suiker), mueslibol of krentenbol.
Dan heb ik weer een maaltijd met eiwitrijke ingredienten. Dit is vaak wat geroerbakt, ik hou er van om lekker warm te eten.
Dan weer een koolhydraten rijke snack. Rijstwafels met stroop vind ik erg lekker.
En samen met man en kind nuttig ik ook een maaltijd. Die ik afstem op mijn eiwitten.
En als laatste mag ik in de avond nog iets lekkers van mijzelf en dan neem ik ook weer een eiwitrijke snack in de vorm van Magere kwark, gevuld met lijnzaad, chiazaad, nootjes… mmmmm!

Maaltijd-ochtend
Maaltijd-tussen
Maaltijd-MIDDAG
Maaltijd-tussen2
Maaltijd-hoofd
Maaltijd-NA

Dus ik neem nu zes maaltijden op een dag. Dat bevalt mij prima… totdat ik weer vreselijke honger kreeg. Damnnnn hoe kwam dat nou?
Tja ik ben niet klein, middelmatig met mijn 1.76 en verbrand dus door mijn sporten, wandelen, hardlopen best nogal wat, dat vulde ik toch te weinig aan.

Ook voelde ik mij niet prettig in mijn vel. Duizelig, misselijk en veel boeren. Later bleek dat ik behoorlijk aan het afkicken was.
Afkicken?
Ja ik was mijn suiker, ik was een echte snoepkont, aan het minderen en daar kunnen wij mensen dus verslaafd aan zijn.
Ik voeg nog wel suikers toe (laatste toetje, cocos ganulaat) omdat ik het ook nodig heb (suiker tekort).

Hoe train je dan?

Ik train nu 4 keer per week, dat is best behoorlijk en dat word ook geadviseerd door de coaches. Kun je dit niet waarmaken dan heb je niets aan deze afval race.
En wat je dan doet is volgens een bepaald schema, wat je krijgt van je coach, oefeningen doen.
Ik kan hier niet veel over zeggen, want dit is persoonlijk en ik begrijp ook wel dat je dit kant-en-klare klontje op je bordje wilt, zodat jij aan de slag kunt, maar ik ga geen dikke buidel geld neerleggen en jij kunt het zo van mij overnemen…

Helaas zul je dan zelf toch die coach in de arm moeten nemen!

12799198_1669761913241538_1378378979991964022_n

In ieder geval kan ik wel openbaar geven wat Thierry zelf op zijn facebook plaatste en dat was deze actie foto van mij!
Ik stoot een bal lucht uit om mijn borstspieren aan te spannen. Heel belangrijk die zuurstof in en uit te ademen! 🙂

Volgende week deel ik met jullie weer een beetje meer over deze challenge.

Ben jij al aan het sporten? Leef jij al gezond?
Woon je in de buurt van Eindhoven? Neem dan zeker eens contact op met Fit Voorop!

Bedankt voor het lezen, tot een volgende post hier op mijn website!

Handtekening

 

 

 

 

Reactie met Facebook