Als je een winkelbedrijf hebt, dan is het de beste reclame als jouw klant de deur uit gaat met een tas waarop jouw logo gedrukt staat.
Zo zien andere potentiële consumenten de naam van jouw bedrijf en dat er mensen vertrouwen hadden in datgene wat jij verkoopt. Tassen bedrukken kan tegenwoordig ook heel milieu vriendelijk!
Reclame maken
Op school leerde ik al hoe ‘mond tot mond’ reclame werkt en zeker in deze tijd, waarin we wat meer onze (lokale) bedrijven mogen promoten komt een bedrukte tas, zeer zeker goed tot zijn recht.
Waar ik vroeger bij een relatie geschenken bedrijf werkte en diverse orders aannam van pennen tot aanstekers en van mooie tassen tot presse-papiers, tegenwoordig kun je heel makkelijk zelf aan de slag.
Tassen bedrukken
De consument wil steeds meer en vaker haar eigen tas meenemen naar de winkel. De ideale oplossing om milieuvervuiling tegen te gaan is het laten bedrukken van tassen waar de consument wat aan heeft.
Ben jij een groenteboer? Je zou er aan kunnen denken om jouw product in mooie natuurlijke materialen mee te geven aan de klant. Je kunt tassen bedrukken in materialen als hennep, jute of organisch katoen.
Geen plastic troep meer, gewoon weer net als vroeger!
Het voordeel van zo’n tas is dat de consument deze gaat hergebruiken, waarop jouw logo keer op keer onder de aandacht komt van andere consumenten in de winkelstraat.
De bakker kan zijn broodjes natuurlijk ook los in een natuurlijk bedrukte tas meegeven en ja dat brood moet dan toch echt in een papieren zak.
Hoe kun je opvallen?
Natuurlijk wil je met jouw drukwerk opvallen en zo meer klanten trekken naar de winkel. Als grafisch vormgeefster weet ik hoe belangrijk het is om een ontwerp te hebben dat goed opvalt.
Alleen je logo is niet voldoende. Dat klinkt een beetje zuur he? Maar alleen een logo is tegenwoordig niet meer voldoende. Maak er iets leuks van doormiddel van een slogan, of denk aan een leuke illustratie die een lach tovert op de toevallig langslopende klant.
Tassen bedrukken doe je met een achterliggende gedachte… klanten trekken, dus ga daar ook even voor zitten met een team en bedenk iets wat goed in de mond ligt.
Iedereen kent ondertussen de slogan ‘Melk de witte motor’ en ‘Beetje vreemd, maar wel lekker’. Zodra je die hoort weet je gelijk waar het over gaat (althans mijn generatie).
Let op de druktechnieken
Iets wat ik in mijn loopbaan veelvuldig tegengekomen ben is dat bedrijven iets aanleveren en denken dat het met drukken wel goed komt. De tip van mij is om altijd je drukwerk door de drukker na te laten kijken om zo een hoop teleurstellingen te voorkomen. Of je nu op linnen drukt of katoen, op nylon of op papier, elk materiaal heeft zo haar plus en minpunten. Inkt (vaak gebruik bij drukwerk) vloeit uit op bepaalde materialen en zo kan een heel dun lijntje opeens een stuk breder uitvallen. Een goed ontwerp is dan ook het halve werk!
Ben je niet zeker van je zaak? Schroom je niet om de klantenservice van het bedrijf dat jouw tassen bedrukken doet even vooraf te raadplegen!



*De gegevens zijn nep!