Updating | Vakantiekiekjes

Hallo, daar zijn we (ik) weer. De vakantie is voorbij en dat betekend dat ik weer online mijn blog ga vullen met mooie artikelen.

Ik vond het erg fijn om even rust te creëren in mijn leven, dus ook echt vakantie te nemen. Het heeft ook mij tot nadenken gezet over aspecten in mijn leven. Daar ga ik mee aan de slag.

En wat ben ik blij om thuis te zijn, ja echt, ik kan heel slecht tegen verandering. Ik hang heel erg aan vaste patronen en ritme, vakantie is voor mij best intens. Terwijl je eigenlijk hoort te genieten, toch?

Goed, ik heb wel genoten hoor… ja kom op, niet alles is negatief. Want ik heb toch maar gevlogen, ondanks mijn vliegangst! En daar ben ik mega trots op!

Dus, ik laat jullie nu meegenieten van de vakantie.

Zakynthos | Lathakia Beach

Om 2.15 uur snachts reden wij met de auto naar Schiphol. Gaap! We hadden daar een parkeerplaats gereserveerd op P4. Van daaruit konden wij met een pendelbus naar het vliegveld.

Updating, vakantie, Zakynthos, lathakia, Beach, hotel, studio, zee, bootje, varen, schildpad, Grieks, eten, lifestyle, blog, yustsome

Om 6.10 zou het vliegtuig vertrekken en ik ben eerlijk dat ik totaal niet op tijd en zo gelet heb, daar ik stikte van de zenuwen. Het opstijgen ging gelukkig goed en de rest van de vlucht heb ik een spelletje op de ipad gespeeld om te tijd te overbruggen en mijn angst weg te lijden.

Net een schilderij toch? Dit was boven de Alpen.

Mooi op tijd kwamen we aan op het vliegveld. Er was even nog spanning of de koffer van Paul ook was meegekomen. Gelukkig wel en we konden met de bus, geregeld vanuit Sunweb, naar ons hotel.

Omdat wij een studio wilden, werden wij gehuisvestigd in het bijgebouw. Prima, 2 persoons bed, opklapbed voor Yuri, bureau, keukentje met waterkoker en koelkast en 2 pits kookplaatje, precies wat je nodig had. We huurden wel een airco voor 40 euro per week, geen overbodige luxe trouwens.

Uitzicht vanaf het terras bij Lathakia Beach Hotel, waar wij op basis van half pension elke ochtend een ontbijt namen en elke avond konden eten van een bescheiden kaart.

Ondanks dat we nog niet geslapen hadden, gingen we toch aan de wandel direct na het inchecken en uitpakken van de koffers. We wilden graag even zien hoe het hotel was waar wij 18 jaar geleden verbleven en de zwangerschapstest liet zien dat we in verwachting waren.

Deze foto is daarom zo mooi, op het balkon daarboven vertelde ik toen het nieuws aan mijn moeder en nu heb ik een foto met de zoon die toen aangekondigd werd.

Na de wandeling toch maar even liggen op het strand en daar vielen de ogen dicht. Niet bij mij, ik was nog in een hyper status, dan is het erg druk in mijn hoofd.

Man met zijn bierbuik en de Mythos!

Je mocht de katten niet voeren op het terras, dus kregen ze van mij buiten op straat wel wat lekkers.

Het eten was prima bij Lithakia Beach Hotel. We konden kiezen uit 5 soorten voorafjes, 10 hoofdgerechten en 2 nagerechtjes.

Wat een straf!

Zakynthos stad

De tweede dag hebben we echt even uitgerust, dus liggend op een bedje bij het zwembad. Toch maakten we in de middag nog een wandeling langs het water.

We kwamen een leuk tentje onderweg tegen waar we rond 3 gingen zitten en wat bestelden!

Bij Sabbia Beach Bar hadden ze echt lekkere Griekse salade!

De derde dag bestelden wij een taxi en reden daarmee naar Zakynthos stad. Een superleuke taxi chauffeur en een hobbelige rit verder kwamen we lekker vroeg aan, want de winkels sluiten tussen 13.00 en 16.00 uur ivm de warmte.

Mooie gebouwen en leuke winkelstraat. De prijzen liggen er wel wat hoger.

Griekenland kent de Orthodoxe kerk, ik hou daar wel van, mooie kunst.

Nadat we weer met de taxi terug kwamen gingen we nog even aan het stand liggen en zwemmen. Mijn mannen kochten duikbrillen en doken krabjes op en een paar schelpjes.

Yuri volgt zijn krab onder water…

Yuri ziek

Het was nog spannend of Yuri met de geboekte boottocht mee kon, want hij was nogal ziek. Wellicht iets verkeerd gegeten of iets niet goed gaar, bij kip is dat dus altijd tricky.

Dus Paul en ik gingen zelf maar op pad deze dag en lieten hem lekker uitzieken. We hadden ook nog een trip met een eigen bootje bedacht, echter die moest Paul cancelen.

We liepen nog naar Laganas en ik kocht daar een nieuwe bikini.

Boottocht | schilpad & grotten

Deze diashow vereist JavaScript.

Via de reisorganisatie boekten wij een boottocht met Nederlandse gids. We gingen op zoek naar de schilpad, zwemmen in de grotten van Keri en langs de eilandjes waar we vanuit ons hotel op uitkeken.

We werden met de bus opgehaald en ook weer terug gebracht, echter daar ging iets mis. Mijn ‘reislijder’  vergat uit te stappen bij onze plek. En al zou ik meteen geroepen hebben ‘ook Lihakia Beach?’ Nu deed ik dat niet, omdat ik me nergens mee mocht bemoeien! Nou dat hebben we geweten 🤣… ongeveer 20 kilometer verderop hakte ik toch maar een knoop door, want kuch, wat was het einddoel?

We kwamen uit in … Tsilivi! Terwijl we onder bij Laganas eruit moesten! 🤔

Van een nood een deugd maken en lekker pizza eten!

In de avond hadden we geen honger en lieten onze maaltijd maar aan de neus voorbij gaan. Wel had ik zin in ijs en we liepen de straat op. We belandde bij een leuk tentje waar ze oude Rock muziek draaiden en besloten er een Milkshake te nemen.

Oreo voor mij en aardbei voor Paul!

Uhm… doe mij een LADY IN LOVE! Nou ja meer sarcastisch naar mijzelf toe, want ik kon mijn man af en toe achter een Griekse zuil plakken.

Goed, na dit drankje merkte ik dat ik toch wel moe was en er stond een wandeltocht de volgende dag op de planning!

Gelukkig geen kater!

12 kilometer, 2,5 kilometer omhoog klimmen, 1 kilometer over rotsen… kortom dat werden pijnlijke voeten! Maar de trip was het waard.

Laatste avondmaal

Ik bestelde Gyros, echter met rijst, de serveerster moest lachen, want normaal wil iedereen friet.

Naar huis...

Na een week Zakynthos keerden we weer huiswaarts. We werden om half 8 in de ochtend opgepikt door een busje en die bracht ons naar het vliegveld. Inchecken, de hele tralala en weer wachten.

Eindelijk mochten we dan gaan, maar nu kneep ik hem toch ook wel.

Instappen gaat hier via een trap, niks sluis of zo!

Het laatste stuk was wat hobbelig en ook het landen ging met flink wat kabaal. Pffff, land onder de voeten. Ik moest er toch wel om huilen, de spanning kwam eruit. Wat ik jammer vond is dat mijn man geen aandacht had voor mijn gevoel. Ik had hem nog gevraagd mij te steunen, maar zoals mijn schoonvader het zo mooi zei, hij zal ook wel in de spanning hebben gezeten en die woorden steunden mij, ik was niet alleen bang geweest.

Zo, dat was weer een hele ervaring. Yuri zal niet meer met ons meegaan, die gaat volgend jaar zijn eigen weg en ik ben blij dat we het zo hebben kunnen afsluiten.

BEDANKT VOOR JOUW BEZOEKJE!

Je Naam

Facebook Comments

Leuk dat je er bent, je mag reageren!

Leuk dat je er was... een reactie op mijn artikel is erg fijn!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe
Abonneren op
Deb
Gast

Ziet eruit als een heerlijke vakantie. Prachtige foto’s! Ik zou ook graag weer eens naar Griekenland gaan. Dapper van je dat je weer het vliegtuig bent ingestapt, valt toch allemaal niet mee. Mijn man had ook heel erg last van vliegangst en na jaren met de auto op vakantie op de camping in Frankrijk met de auto op vakantie te zijn geweest (niks mis mee trouwens) moest hij voor zijn werk helemaal naar Aruba. Daarna was ie er eigenlijk wel overheen. Vliegen is nog steeds niet zijn hobby, maar hij vliegt wel weer elk jaar. Zou jij opnieuw het vliegtuig… Lees verder »

Monica

Wat een bijzondere reis Sonja. En zo leuk ook dat je daar 18 jaar geleden met een positieve test in je handen zat.

Kim
Gast

Wat een heerlijke vakantiefoto’s! Zakynthos lijkt me erg mooi, daar wil ik ooit nog eens naartoe!

bychristiana

Wat ontzettend speciaal, dat je in het zelfde hotel zat als 18 jaar geleden! Ik hou ook echt van zulke nostalgische dingetjes. Wat een mooie en gezellige foto’s. Heerlijk dat je even je rust hebt kunnen pakken!

Nancy
Gast

Heerlijk hè ff eruit! En gelukkig kun je nog nagenieten van het geweldige weer!

Marije

Wat een heerlijke vakantie foto’s!